2013. december 1., vasárnap

Vastag Csaba megnyerte a lovas versenyt

A Lovas világkupa második napján fergeteges programok, a világ legjobb lovas sportolóinak látványos versenyei, és a lovassportot támogató hazai híresség izgalmas összecsapása várta a kilátogatókat.  
A hazai hírességek fogathajtó futamában: Mészöly Géza, a tavalyi bajnok Stohl András, a Nemzeti Vágta Fogatvágta Sztárfutamának tavalyi két bajnoka Harsányi Levente és Vastag Tamás. A bajnokok csapatát bővítette Sárfalvi Péter, aki idén elsőként vágtázott be a célba, a Nemzeti Vágta jótékonysági futamán. Rendkívül erős és kiélezett verseny volt.

Elsőnek Détár Enikő indult, egyik szerepének, Makrancos Katának jelmezében. Segítője, Lázár Zoltán hétszeres világbajnok fogathajtó volt. Ő nem csak elsőnek, hanem most először, indult fogathajtó versenyen. Az elért eredményével elégedett volt. „Nagyon hálás vagyok a Lázár testvéreknek, az edzéseken tanúsított végtelen türelemért.”- nyilatkozta vidáman a versenyt követően a színésznő.

Őt követte, a versenybe, Harsányi Levente műsorvezető. Őt Lázár Vilmos kilencszeres világbajnok fogathajtó segítette a hajtásban, kisebb-nagyobb sikerrel. „Boldogabb lettem volna, ha a hetedik helyen végzek.” - mondta nevetve Harsányi Levente, aki ígéri jövőre azért egyszer legalább elmegy edzeni.

Harmadikként Vastag Csaba indult. Lázár Zoltán segítségével sikerült az addigi legjobb eredményt elérnie, de még nem örülhetett, hiszen hátravolt 5 versenyző, köztük a tavalyi győztes is. „Nagyon boldog vagyok, hogy ebben az igazán erős mezőnyben sikerült ez első helyet megszereznem.” – mondta a győztes, Vastag Csaba boldogan, és köszönte meg a Lázár testvérek segítségét. Győzelmével járó 500.000,- Ft-os pénzdíjával támogatja a Dévai Szent Ferenc Alapítvány működését.

A Lázár Vilmos és Faragó Andrást páros idén teljesítménye elmaradt attól a vártaktól, hiszen „Topy” visszatérő versenyzője a futamnak. „Miért lennék elégedetlen? A legjobb iskolai eredményt értem el, az az ötös, nem?” – és a művész még hozzátette örül, hogy idén is a megmérettethette magát.

Vastag Tamás következett, hogy megmutassa mennyit fejlődött az elmúlt évhez képest. Őt is Lázár Zoltán segítette. A lázas tempóval sikerült Csaba mögé beférkőznie a második helyre.„Nagyon bíztam abban, hogy Csaba mellett én is a dobogóra állhatok és ez szinte az utolsó pillanatig így is tűnt. De, ahogy Csaba mondta, jövőre újra megpróbáljuk!” – bizakodott a fiatalabb Vastag testvér.

A fogathajtásban zöldfülűnek számító Sárfalvi Péter, Lázár Vilmossal mindent megtett a jó időért, de csak Harsányi Leventét sikerült maga mögé hagynia. „Az utolsó előtti helyen végeztem – mondta a többszörös világ- és európa-bajnok öttusázó Sárfalvi Péter -, de ezen a héten hajtottam először fogatot. Hiába mondták nekem, hogy olyan, mint az autóvezetés, ez nem sikerült olyan jól. De mégis sikerként könyvelem el, hiszen első olimpiámon csak 17. helyezést értem el.”

A Kupa győztes várományosaként indult Mészöly Géza. Lázár Zoltán „segédhajtójával” igazán nagy lendülettel hajtott az akadályok közé. Bravúros hajtással beékelte magát a Vastag testvérek közé, a második helyre. „A mezőny egyetlen résztvevője vagyok, aki az elejétől kezdve, azaz 7. alkalommal indulhattam el a Kupán. És, ha meghívnak, akkor nyolcadszorra is indulok. Nagyon élvezem a készülődést, a verseny hangulatát, jól éreztem magam a versenytársaim társaságában. Semmi pénzért ki nem hagynám!”

Nyolcadikként, Stohl András indult Lázár Vilmos kíséretében, akinek majdnem sikerül is megtartania a bajnoki címét, de az utolsó akadálynál rontottak, így végül a második helyet csípték csak meg. „Nem akarok ék lenni a két Lázár testvér között, de Vilmossal a mi párosunk olyan jól működik már, hogy jövőre ismét vele szeretnék a bajnoki címért indulni!” – mondta a tavalyi győztes Stohl András, aki azért mégis csak némi szomorúsággal gratulált a győztesnek.

Az Adrenalin Fogathajtó Sztárfutam az OTP Bank Jótékonysági díjáért futam indulói és pályaideje:

1. Vastag Csaba – 63,84 mp
2. Stohl András – 65,76 mp
3. Mészöly Géza - 69,40 mp
4. Vastag Tamás – 69,56 mp
5. Faragó András Topy – 77,20 mp
6. Détár Enikő – 79,86 mp
7. Sárfalvi Péter – 82,17 mp
8. Harsányi Levente – 84,96 mp

Nyomj egy lájkot, ha kedveled Vastag Csaba előadását.